A Cégkapu egy elektronikus tárhely, mely 2018. január 1-től a cégek hivatalos elérhetősége lesz.
A Cégkapuba kötelező regisztrálni.
Működő cégeknek 2017. augusztus 31-ig kell regisztrálniuk.
A regisztrációt az alábbi módokon lehet elvégezni:
- online módon: július 1-től van mód arra, hogy elektronikusan, a cégek képviselői regisztráljanak. Az online regisztrációhoz a képviselőnek ügyfélkapus regisztrációval kell rendelkeznie.
- személyesen
- e-űrlappal: a képviselőtől származó meghatalmazás birtokában kezdeményezhető a regisztráció
Kinek NEM kötelező a Cégkapu regisztráció:
- egyéni vállalkozó
Abban az esetben, ha valakinek megszűnik a képviseleti jogosultsága, a gazdálkodó szervezetnek 5 munkanapon belül, az új megbízott bejelentésével együtt erről információt kell szolgáltatnia.
A Cégkapu élesedése után, 2018. január 1-től a Perkapu funkció az „ebev” rendszerében megszűnik, a cégek peres ügyeinek intézése itt zajlik majd. Az adatok, iratok áthelyezése 2017. decemberében elkezdődik.
A Cégkapu rendszerében várhatóan 2017. november 1-től kialakítják az alábbi szerepköröket:
- képviselők: (egy cégtől csak egy képviselő regisztrálhat)
- megbízott: 1 fő lehet, akit a regisztrált képviselő hatalmaz meg. Jogköre szerint Cégkapu ügyintézőket jelölhet ki
- Cégkapu ügyintéző: több személy lehet. Csak néhány jogosultsággal fog rendelkezni
A Cégkapu regisztrációs felületét a http://cegkapu.gov.hu oldalon érhetik el.
A Cégkapuhoz szorosan kötődő rendszer, a Rendelkezési Nyilvántartás, mely ügyfél rendelkezéseit, meghatalmazásait tartja nyilván.
A Rendelkezési Nyilvántartást jelenleg csak természetes személyek (magánszemélyek) érhetik el, de várhatóan már 2017. novemberétől a szervezetek számára is elérhető lesz.
A Rendelkezési Nyilvántartás elérhetősége az alábbi
http://www.kekkh.gov.hu/rendelkezes/